Glem ubehagelige engangsartikler som du lett blør gjennom og som fortsetter å forsøple planeten. Female Engineering, en del av Lindex Group, lanserer nå sitt første femcare-produkt – en absorberende menstruse som sitter perfekt og bruker materialteknologi for å holde brukeren tørr i opptil ti timer. Og dette er bare begynnelsen. Disse menssikre trusene er de første av flere innovative og banebrytende produkter fra Female Engineering, alle rettet mot å forbedre kvinners velvære.

 

I løpet av de siste 200 årene har bare tre innovasjoner innen menstruasjonsbeskyttelse nådd massemarkedet: bind, tampong og menstruasjonskopp. Dette er bare en av utfordringene til kvinners behov og velvære som Female Engineering ønsker å endre. Så, merket lanserer nå sitt første produkt – menssikre truser med avansert, patentert teknologi for å fange opp menstruasjonsblod og holde brukeren trygg mot lekkasjer og andre ulemper i en hel dag, noe som gir dem en stor fordel i forhold til mange andre former for menstruasjonsbeskyttelse. Menstrusen er en relativt ny oppfinnelse, og dette femtech-merkets mål er å gi kvinner bedre tilgang til nye innovasjoner som dette, og skape mer bærekraftig forbrukeratferd når det kommer til menstruasjonsbeskyttelse.

"Markedet er klar for en helt ny type menstruasjonsbeskyttelse: en som er mer bærekraftig, og tilpasset kvinnekroppen. Så vi har kombinert ekspertisen til undertøyseksperter, femcare-forskere og materialinnovatører for å utvikle absorberende truser som lar kvinner føle seg rene og tørre hver dag i måneden", sier Solgun Drevik, femtech-pioner og leder for forskning og utvikling ved Female Engineering.

Den menstruasjonssikre trusen kommer i en rekke forskjellige modeller med flere ulike absorpsjonsnivåer. Alle er testet av et uavhengig testinstitutt for å være lekkasjesikre for alle typer lekkasjer, uansett om du blør lett eller kraftig. Produktet med høyest absorpsjonsnivå heter Super og gir samme beskyttelse som fem tamponger eller bind.

Female Engineerings ambisjon om å ta kvinners velvære på alvor og innovere og produsere løsninger som kan forbedre deres liv, vil også sees i produkter som merket lanserer i fremtiden.

"Vi har en holistisk tilnærming til produktene våre, og målet vårt er å bli en game-changer for kvinners helse og komfort. Vitenskapsbasert innovasjon er i vårt DNA, og menstrusen er det første produktet av mange. Vi er for tiden i utviklingsfasen for spennende produkter på flere områder – som graviditet, amming og overgangsalder", sier Rebecca Linneros, Strategic Lead Brand & Marketing hos Female Engineering.

Dette melder Lindex i et presseskriv.
Klikk her for å lese mer om Female Engineering