Alti-senter nr. 16

Fra før er det 15 kjøpesentre i Alti-kjeden, så Tasta blir nr. 16.

«Nå er tiden inne for Tasta til å få grønne skilt på veggene, og dette ser vi fram til! Det vil bety mye for oss å bli en del av et større fellesskap, med felles profil og kampanjer og aktiviteter vi kan ta del i. Når vi er flere til å dele kostnadene, kan vi får mer kvalitet ut av markedskronene. Samtidig vil vi bevare vår lokale identitet, det er svært viktig for oss,» uttaler Birte Wiinberg.

Feiringen må utsettes men vi lover en skikkelig navnefest når situasjonen tillater det.

Navnet med alt i

Alti er en kombinasjon av flere ord, som har flere betydninger: Du kan lese det som «alltid» eller «Alt i». Med Alti uttrykker vi at vi vil være til stede for deg som kunde, og vi har ambisjoner om å samle mye på ett sted for deg. «Vi har samlet oss under et felles merkenavn for å stå sterkere og ha en tydelig profil i markedet», sier markedssjef Linn Wærdahl-Schei Hamnes i Alti Forvaltning AS.

Med tro på lokal handel

«I en tid med store endringer i handlemønsteret, må vi være på hugget og tilby kundene det de ønsker å finne innenfor våre kjøpesentervegger. Det vil delvis være andre varer og tjenester enn det vi har hatt i sentrene før. Kundene våre er opptatt av lokal handel og ser hvor viktig det er for lokalsamfunnet. Fagkunnskap og menneskelig kontakt mellom kunde og selger går ikke av moten. I tillegg har vi i Norge et klima som tilsier at senterhandel er praktisk og rasjonelt.

Netthandel og fysisk handel blir mer og mer integrert, det ene utelukker ikke det andre. Samspillet mellom det fysiske og digitale skaper enkle og gode kundeopplevelser. Jeg har god tro på sentrene i framtida, hvis vi er flinke til å utvikle oss og tenke nytt. Og det skal vi klare!» sier kjøpesentersjef Marianne Sørbøe i Alti.

Senterleder Birte Wiinberg foran de nye Alti-skiltene