Når sommeren kommer, fylles handlekurvene med litt ekstra kos. Hos Meny Nordbyen merker ferskvaresjef Ann Helen og assisterende butikksjef NN at kundene er i godt humør og gjerne unner seg noe ekstra.
.
– Nå er det mye grilling, og Angus-burgerne våre er en stor favoritt. Mange liker å bygge sin egen burger med godt tilbehør og ulike toppinger, forteller de.
.
Til grillkvelden finner kundene også det praktiske som trengs, som engangsgrill og grillkull – i tillegg til mye godt fra ferskvaredisken.
.
– Vi lager blant annet vårt eget hvitløkssmør her i butikken. Det passer perfekt til både kjøtt, grønnsaker og nystekte baguetter, sier Ann Helene.
Klassisk Angusburger med cheddar, bacon og sprøstekt løk - Oppskrift finner du her
Angusburger har en perfekt sammensetning av storfe høyrygg, bog og brisket som gir god saftighet og mye smak. Du får den bare hos MENY. Les mer her
Vår Egen ferskpressede juice kommer i litersflaske og halvlitersflaske
På varme dager er det mange som velger lettere retter og enkle løsninger.
– Friske salater med kylling, spekemat, gode oster, nystekte boller og egenpresset juice er sommerfavoritter hos mange. Enten du skal på stranden, på piknik eller bare nyte en kveld hjemme, har vi det du trenger, sier hun
.
I sommer har Meny fast 3 for 2-pris på utvalgte produkter fra Jacobs. Og fra uke 27 er også jordbærboden tilbake utenfor butikken – akkurat som i fjor. – Det ble en kjempesuksess i fjor, så vi gleder oss til å starte opp igjen. Jordbær hører virkelig sommeren til, sier Ann Helen.
3 for 2 - Fast sommerpris på Jacobs. Les mer her
Hjemmelaget tilbehør fra Meny Nordbyen
Hos Meny Nordbyen er det ikke bare utvalget som trekker kundene inn dørene.
– Vi har ferske råvarer, stort utvalg og medarbeidere med mye erfaring. Trenger du tips eller er på jakt etter noe spesielt, er det alltid noen her som kan hjelpe, forteller assisterende butikksjef NN.
Hver tirsdag er det Fisketirsdag hos MENY. Da har butikken tilbud på et stort utvalg fersk fisk i løsvekt fra fiskedisken. Du får både hel, filet og fisk i skiver til -30%. Les mer her
Har du prøvd skalldyr på grillen? Les mer her
Sommeren merkes også på stemningen i butikken.
– Folk er gjerne litt ekstra blide, og mange unner seg litt mer enn ellers. Vi får også besøk av turister med andre matvaner og ønsker, og det er hyggelig at vi kan hjelpe dem også.
For Ann Helen, NN og resten av gjengen på Meny Nordbyen handler sommeren om å gjøre det enkelt å skape gode måltider og hyggelige opplevelser.
– Vi har folkene, kunnskapen og råvarene. Da ligger alt til rette for en god sommer, smiler de.
Lederteamet ønsker dere velkommen i sommer!